>b's weblog

News. Journal. Whatever.

“Angela Merkel und Edward Snowdon konnte eigentlich nichts besseres passieren.”So sieht die neue Überwachungsdrohne der US Army aus

Es geht um die Lügen

Lying, of course, has always been a problem in Washington. But especially after the 9/11 terror attacks, the Bush-Cheney regime took lying to new post-Nixon heights. Maybe even pre-Nixon.

When I sat down to write my last “White House Watch” column for the Washington Post, what struck me most about the Bush years were the lies. The most consequential, of course, were the lies about the war. The most telling were the lies to cover up the lies about the war. And the most grotesque were the lies about torture.

«Natürlich ist das Lügen schon immer ein Problem in Washington. Aber im Speziellen nach den 9/11-Terrorangriffen brachte das Bush-Cheney-Regime das Lügen zu neuen Post-Nixon-Höhen. Vielleicht sogar Pre-Nixon.

Als ich mich hinsetzte, um meine letzte ”White-House-Watch”-Kolumne für die Washington Post zu schreiben, waren es die Lügen, die mich an den Bush-Jahren am meisten beeindruckten. Die mit den grössten Konsequenzen waren natürlich die Kriegslügen. Und am groteskesten waren die Folterlügen.»

Den Artikel gibt's im Intercept. Die können's da wohl auch noch nicht fassen:

So if you’re the president, you fire everyone who lies. Starting with [CIA-Cheflügner] John Brennan.

Tja. Siehe auch “ The C.I.A.’s Reckless Breach of Trust”.

Zurück zum Blogindex